28 Şubat 2010 Pazar

Cilt bakım ürünlerim



Merhaba,
Uzun zamandır yoğunluk yaşadığım için burasıyla yakından ilgilenemiyordum. Aklımda yazacak o kadar çok yazı var ki hepsini nasıl yaparım bilmiyorum. Cildimi temizlemek için kullandığım ürünlerin fotoğrafını çekip kenara koymuştum onlardan başlayayım istedim.

Daha önce burada belirttiğim gibi yüzümde egzama sorunu var. Cildimi temizlemek için daha önce La Roche Posey'in karma ciltler için olan bir köpüğünü kullanıyordum, tuhaf bir şekilde o köpüğü deneyen tüm arkadaşlarım memnun kaldı bir ben beğenemedim! Cildimi geriyordu. O arada internetten sürekli cildimi iyileştirecek bir şeyler arıyordum. Avene'in benim gibi sorunlu ciltliler için bir serisi var, Trixera, onun parabensiz nemlendiricisini aldım. 200ml ve ben sadece yüzüme kullandığım için bana yetiyor, 1 yıldır kullanıyorum ve henüz bitiremedim bile! Vücuda da sürülebiliyor. Paraben olmaması krem alırken en önemli kriterlerden biri benim için. Çünkü parabenli krem sürünce cildim yanmaya devam ediyor ve hiç rahatlamıyor :((
Oldukça yağlı buna rağmen akışkan bir ürün, hemen emiliyor. Çok hafif bir kokusu var sanırım içeriğindeki maddlerden kaynaklanıyor. Yalnız bu krem mineral oil içeriyor yani petrolün yan ürünü. Çok sağlıklı bir madde olarak görülmüyor ama egzamalı ciltlerin tedavisinde sık kullanılan ve iyi gelen bir yağ. Bitince değiştirmeyi düşünüyorum doğrusu.

Ortadaki küçük şişe termal su spreyi, özellikle yazın denizden çıkınca duş alma fırsatım yoksa yüzüme sıkarak tuzla oluşan yanmayı engelliyorum. Bazen de makyaj temizleyiciden sonra sıkıyorum. Eğer süt şeklinde temizleyici kullanıyorsanız bu tip ürünler faydalı sütle temizledikten sonra bununla silince cildinizdeki kalıntıları da alıyor. Ama illa kullanın diyeceğim bir ürün değil.

Pompalı şişede olan ise temizleme jeli. Hem yüze hem de vücuda kullanılabiliyor. Sodiom laurth/lauryl sülfat içermiyor ancaaak disodium laureth sulfosuccinate içeriyor. Bu madde diğer ikisine göre daha yumuşak, cosmetics database'e göre de 3/10 almış yani az zararlı sınıfına giriyor. Bu sebeple daha az köpürüyor ve cildimi çok daha az geriyor. Ama azıcık bile gerildiği için yeni arayışlar içine girdim. Bu arada jel Türkiye'de satılmıyor bir arkadaşımdan rica ettim Almanya'dan getirdi benim için.

Blogger fotoğrafı sürekli yan koyuyor nasıl çözeceğimi bilemedim. Acemiliğime verin :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...